Skraldeskolen for 0. - 6. klasse

På Skraldeskolen lærer i om affaldshåndtering, sortering, genbrug og omtanke for miljøet.
Et barn i gul trøje står foran en voksen, som sidder ned. Barnet smiler til den voksne.

Spildevandsskolen for 4. - 6. klasse

Klimaklassen tilbyder nu undervisning i spildevand med det overordnede tema for dagen ’’Vi renser spildevandet’’
To drenge laver et forsøg med nogle vandflasker.

Rundvisning på en genbrugsplads

Vi ser bl.a. de store mængder affald, der samles ind fra borgerne i kommunen og taler om hvad affaldet kan blive til.
Blå containere står på række på en genbrugsplads

Rundvisning på et renseanlæg

På renseanlægget følger vi de forskellige renseprocesser, fra det beskidte vand ankommer, til det slippes ud i naturen igen.
Dronebillede af et renseanlæg

Lån vores spil "Klimasamtaler"

Her er et godt redskab til at starte den gode klimasamtale i jeres klasse, blandt kollegaerne, vennerne eller i familien?
Rund dug med en spilleplade på midten

Du kan læse mere her